طلبگی تا اجتهاد

آنچه که لازم است عرض بکنم - که از همه‌ی این مطالب مهمتر است - نسبت حوزه‌های علمیه است با انقلاب و نظام اسلامی. هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. نظام اسلامی یک امکان عظیمی را در اختیار داعیان الی‌اللّه و مبلّغان اسلام قرار داده… این فرصت تا امروز کِی برای روحانیت وجود داشته؟
علاوه بر این، ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست![خطاب به روحانیون!).
اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟ نظام اسلامی یک چنین خدمتی به ما معممین و روحانیون کرده. مگر میتوانیم خودمان را کنار بگیریم؟
بیانات در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

جستجو

بایگانی

نويسندگان

پربحث ترين ها

رسانه های همسو

۱۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • سلسله جلسات استاد بغدادی با موضوع روش تحصیل عمیق پایه یک و دو و سه
     مأموریت‌ها و بایسته‌های طلبه روش تحصیل حوزوی تحصیل 

    سلسله جلسات استاد بغدادی با موضوع روش تحصیل عمیق پایه یک و دو و سه

    بسم الله الرحمن الرحیم

    قطعا یکی از مهمترین مسائل و دغدغه هایی که باید ذهن یک طلبه را در بدو ورودش به حوزه علمیه مشغول کند ، بحث سبک و روش تحصیل مطلوب در حوزه علمیه می باشد . متاسفانه این یکی از بزرگترین آفاتی است که طلاب تازه ورود به حوزه به آن گرفتار هستند و حتی بعد از گذشت چند سال نفس کشیدن در فضای حوزه باز نمی توانند جایگاه خود را در این پایگاه حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیدا کنند .
    لذا سلسله مباحثی تحت عنوان روش تحصیل عمیق حوزوی توسط استاد بغدادی از اساتید مدرسه علمیه معصومیه س به صورت منظم چند سالی است که طلاب تشنه ی این مباحث را سیراب کرده است . از این رو بر آن شدیم در راستای رشد طلاب عزیز در این زمینه مباحث استاد رو خدمت عزیزان تقدیم کنیم ان شاء االله مرضی رضای حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد .